ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - Christiane Cathrine Wittendorff født Passow

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

Christiane Cathrine Wittendorff født Passow

jetk
6-07-2014

Jeg søger fødselsdag for:

Christiane Cathrine Wittendorff, født Passow

Jeg har fundet flere data på hende, men jeg kan ikke finde hvor og hvornår hun er født.

CCW er viet til Christian Julius Wittendorff i Fredensborg slotskirke 19/02-1796. CJW's far var slotscantor i kirken.

Fredensborg slot, Lynge-Frederiksborg herred, Frederiksborg amt, kirkebog 1733-1814, side 215 næst-nederst, opslag 95.

Jeg har lidt svært ved at tyde teksten i ovenstående kirkebog.
Indførslen under CCW er iøvrigt CJW's halvsøster med kone nr.2

CCW døde i Hjortsvang præstegård, Linnerup sogn
28/04-1807

Linnerup sogn, Vrads herred, Skanderborg amt, kirkebog 1803-13, side 243 Øverst, opslag 54.

Mvh. Jens

BVS
15-07-2020 kl. 15:30

Hej Jens
Jeg har fundet frem til, ved at tyde, at der ved hendes død er skrevet at CCW blev født den 28. april i det herrens 53´ år! (1753).
Men, jeg kan heller ikke tyde, hvilket sogn hun er født i, andet end at hun ved fødslen blev indskrevet i sjællands Stift. (skrevet, Siellands Stift).

Som jeg har forstået det er Sjællands Stift blevet delt mellem Roskilde og Københavns Amter.

Jeg har søgt efter hende i forskellige sogne i Roskilde Amt, men forgæves. Jeg har ikke følt for:-) at søge i Købenshavns Amt.
Der står også at hendes pigenavn var Pafsow!

Ved vielsen er Christianes mellemnavn indskrevet som Catharina! og der er hendes fødenavn indskrevet som Pasfow!
Hun beskrives som jomfru, så hun kan ikke være enke eller fraskilt. Det kunne ellers tænkes idet, at hun er 43 år ved vielsen.

Umiddelbart lige under Christiane og Christians vielse, tyder jeg desuden, at der samme dag er lysning for vielse mellem søsteren til Christian, Jomfru Juliane Marie Wittendorff og Friderick Perzitian og så et totalt utydelig efternavn: "Jrsich"

Mvh. Birthe Schelske
schelskes@gmail.com

Tilføj kommentar