ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - Kopiering af slægtsforskning.

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

Kopiering af slægtsforskning.

Cloengaa
21-06-2015

Hej Alle.

Jeg læser i flere forskellige forums om folk der bliver sure eller stødte over at andre kopierer deres slægtsforskning. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor ? Jeg ved man lægger en masse arbejde i det man laver, men hvorfor bliver man sur eller stødt, istedet for at tænke hvor er det dejligt at en anden person kunne bruge det jeg har lavet til noget.

Jeg har slægtsforsket i mange år efterhånden og har mange gange siddet fast men så fundet andres arbejde som har hjulpet mig videre. Selvfølgelig så må man jo så finde navne og begivenheder i de rette kilder for at sikkerstille det er korrekt information man har fundet.

Hvis nogen kan bruge noget af det jeg har lavet til noget så skal de så sandelig være yderst velkomne. Vil man ikke have sit arbejde kopieret så må man jo holde det for sig selv. Dette er trods alt internettet.

Jeg har ikke skrevet til dem jeg har taget fra, da jeg ikke har syntes der har været nogen grund til det, men jeg er da yderst taknemmelig for det arbejde de har lavet.

Med venlig hilsen

Christian Løngaa

ss24
22-06-2015 kl. 10:21

Hej Cloengaa

Jeg kan kun tilslutte mig det du skriver, at det må handle om at dele så meget som muligt.
Hvis der er nogle der sidder og "varmer" på oplysninger der kunne løse nogle af de knuder andre støder på, når man søger efter aner,
så "låser" de jo for en løsning eller en mulig vej for at følge anerne så langt tilbage som muligt.
Og det må jo være det alle anejægere er på jagt efter, nemlig at komme så langt tilbage som muligt, med de rigtigste oplysninger som muligt.
Så at dele er det mest givtige for alle, og giver flest mulige oplysninger som muligt.
God jagt til alle.
ss24.
Sanne Skjoldan (Laugesen).
sbeyer
27-03-2016 kl. 12:07

Helt enig!

Tilføj kommentar