ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - tilføje ægtefælle / vores fællesbørn

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

tilføje ægtefælle / vores fællesbørn

troels
13-11-2018

Hej

Jeg er ny her på siden og er ved at oprette et nyt slægstræ, der beskedent nok starter med mig selv.
Jeg kan se, at der under "opret ny person" står, at denne person (der så er mig) ikke vil blive knyttet til andre personer.
Hvordan skal det forstås ?
Jeg kan godt oprette min ægtefælle, mig selv, samt vores børn, men jeg kan simpelthen ikke få knyttet os sammen - jeg mangler rubrikken "fællesbørn), som dukker op når jeg f.eks. opdaterer mine forældre.
Hvad gør jeg galt ??

mvh

Troels Haugsted


kn-ld
14-11-2018 kl. 18:10

Hej
Du vil ikke blive knyttet til andre personer, end dem du selv taster.
Når du har oprettet dig selv, skal du tilføje ægtefælle (på højre side af billedet) Når ægtefællen er oprettet og vielsen er noteret, er i knyttet sammen. Derefter tilføjes fælles børn (også på højre side). Derefter kan tilføjes dine forældre (øverst højre side) Når de er oprettet, er de tilknyttet dig, men de er ikke knyttet sammen før du har tastet en vielse på dem. Derefter kan du tilføje forældre til dem osv. Håber det giver mening - ellers spørg igen.

vh Karen Nielsen


troels
14-11-2018 kl. 20:44

ok - tak
forsøgte som du beskriver, men lykkedes ikke i første omgang. Opdagede så, at jeg havde opdateret mig selv som kvinde, og det kunne systemet ikke håndtere.
vh
Troels

Tilføj kommentar