ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - gedcomfilen

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

gedcomfilen

troels
16-01-2019

Jeg er ved at opdatere mit slægtstræ og har flere gange under forløbet downloadet filen for at sikre, at mit arbejde ikke pludselig forsvandt.
Kan nu se, at hver gang, jeg har downloadet, er der dannet en ny fil - hvordan får jeg samlet disse så det hele kommer til at ligge på en fil ??

FlemmingFlouberg
20-01-2019 kl. 13:31

Er det hele, ikke indeholdt i den seneste fil du downloader? Er det noget du har tjekket?
troels
20-01-2019 kl. 14:20

Nej, det hele er (desværre) ikke indeholdt i den seneste downloadede fil. Jeg har en masse filer med en ny "hovedperson" hver gang.
Ourtree
2-03-2019 kl. 10:42

Hej Troels

Når du downloader gedcom-filer fra ourtree.dk medtages kun DIFF. Ideen er at hvis man arbejde med ourtree.dk og løbende ønsker at hjemtage en backup, så skal du 'merge' denne ind i dit slægtstræ som du har på din PC, ex. Familutreebuilder, eller merge den til en anden online udbyder.

Grunden til at der tages DIFF er dels at det giver en nem mulighed for at opdatere sit eksisterende slægtstræ parallelt, men også for at spare Ourtree for at blive kørt i knæ, hvis mange downloader hele deres slægtstræ flere gange ugentligt. Nogle, (ikke mange) slægtstræer er på over 10000 personer.

Hvis du skriver til support@ourtree.dk, så vil jeg gerne nulstille 'gedcom-download-index' således at du får hele filen.

Mvh. Mads (Ourtree.dk)

Tilføj kommentar