ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - Spørgsmål til ourtree

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

Spørgsmål til ourtree

Geholm
10-03-2019

Hej med jer!
Allerførst så vil jeg lige sige, at det ser ret spændende ud herinde. Det kunne være her jeg vælger at arbejde videre med min slægt.

Inden jeg sådan deler mit slægts træ, er der et par spørgsmål jeg mangler svar på her på siden
Hvordan er det finansieret ? Hvem betaler for at holde en sådan database kørende. Det er bestemt ikke gratis.. Hvis de ukendte "ejere" ikke længere ønsker at betale, hvad så? Kan siden risikere pludselig at lukke, er der nogen garanti for ikke at miste data
Hvem står bag siden. Der er ikke nogen oplysninger om hvem der er ansvarlig for siden... Ikke nogen navne, personer eller lignende..
Der står at data er mine, hvis jeg ønsker oplysningerne slettet, hvad er så garantien for at det rent faktisk sker.
På forhånd tak.¨
Anne

FlemmingFlouberg
12-03-2019 kl. 08:32

Jeg har ikke svaret men, tilslutter mig spørgsmålet.
Vil gerne vide hvor mange der er indtastet, det giver lige som en fornemmelse over hvor hurtigt, databasen vokser.
Flemming Flouberg
Ourtree
8-07-2019 kl. 18:26

Hej Anne og Flemming

Tak for jeres indlæg.

Først vil jeg gerne beklage mit fravær fra forummet.


Jeg vil nu forsøge at svare på jeres spørgsmål her på forummet og der vil senere også komme en opdatering på siden info, hvor dette vil blive beskrevet.

Ourtree.dk drives i dag af AI Lab Ivs. som er et selskab, der hovedsageligt beskæftiger sig med udvikling af software indenfor kunstig intelligens og biologisk inspirerede algoritmer og så ourtree.dk.
Ourtree.dk blev oprindeligt udviklet tilbage i 2007 af undertegnet, til indsamling og visualisering af slægtsdata, for et begrænset antal brugere. Siden lanceringen, er der blevet åbnet op for offentligheden og sitet er i dag oppe på over 2500 registrerede brugere og dertil hørende slægtstræer.


I forhold til jeres spørgsmål vedrørende sikkerhed for, at sitet en dag ikke længere eksisterer, vil jeg gerne sige, at der absolut ikke er planer om at lukke ourtree.dk ned, hverken på kort, mellemlang eller lang sigt. Ourtree.dk har eksisteret i over 12 år og der er brugt flere tusinde timer på udvikling af sitet, og der udvikles stadig på nye udvidelser af systemet.

Ud over ovenstående, vil jeg gerne tilføje, at uanset hvilket program som du vælger at anvende, så vil du kunne risikere, at programmet ikke længere eksisterer, ikke understøtter dine behov eller bliver for dyrt at anvende. Jeg vil derfor råde dig til, at vælge en platform, hvor du hele tiden har mulighed for at hente en kopi af dine data ned på din egen PC, i et standardiseret format (GEDCOM) , dette giver ourtree.dk mulighed for. Ud over mulighed for download af kopi i .gedcom format, vil jeg anbefale, at du vælger et program som du kan lide at arbejde med og som understøtter dine arbejdsprocesser, på en fornuftig måde.

For at downloade en kopi af dine data, skal du logge-på ourtree.dk og navigere til siden konto. Her kan du downloade en backup af dine data, i et standardiseret format, som du herefter kan uploade til de fleste slægtsforskningsprogrammer, både online websites og offline programmer. På den måde kan du løbende indtaste dine data på ourtree.dk og hente en kopi af dine data (fx hver måned), som du indlæser til et program på din PC

Af PC baserede programmer til slægtsforskning, kan jeg anbefale familytree-builder, som kan downloades her: https://www.myheritage.dk/family-tree-builder


I forhold til sletning at data, så er de data, som du indtaster dine data, og du har altid mulighed for selv at slette dine egne data igen. Du kan på ourtree.dk også vælge at skjule dine data for tredjepart, når du opretter en ny person. Hvis du afkrydser dette felt, så er det kun dig som bruger, der kan se data på den pågældende person.

Jeg håber at ovenstående besvarede dine spørgsmål, hvis ikke er du meget velkommen til at skrive igen, eller skrive direkte til mig på support@ourtree.dk


Med venlig hilsen
Mads Ourtree

Tilføj kommentar