ourtree.dk Gå på opdagelse i din slægtshistorie

Forum - Hvad sker der?

For at besvare indlægget skal du være logget på systemet.

Hvad sker der?

Andrea
12-08-2019

Skal finde 2 af mine fjernere slægtninge, - men deres indtastninger er bare spørgsmålstegn og efternavn.
Kan godt se de skal rettes ved hvem der må se dem?- gør det og næste gang er resultatet det samme, - ? og efternavn.
Det vil sige at der kun er oplysninger hvis man er logget på, - nu har jeg slettet dem, for det er absolut ikke meningen at det skal være sådan.
Jeg ved ikke om flere af mine har det sådan og jeg ved ikke hvorfor, - men det får jeg forhåbentligt en forklaring på.

Fortsat god sommer


Hej Jytte

Henny
13-08-2019 kl. 13:49

Hej
Jeg er ny på denne side og ved at lave mit stam træ.
Så undskyld hvis der pt mangler data
Hilsen Henny
Andrea
13-08-2019 kl. 22:12

Hej Henny
Jeg tror nu ikke det er dig der laver rod i mine data, - så undskyld hvis du har forstået det på den måde.
Du skal nok oprette en en side med din meddelse.

Hej Jytte
Ourtree
18-08-2019 kl. 10:04

Hej Jytte

Ourtree.dk skjuler nu data for personer med en fødselsdato efter år 1900. Dette er implementeret for ikke at komme i konfligt med den nye databehandler lov. Lovgivningen er ikke helt tydelig på dette område, men for at være på den sikre side, så er det valgt, ikke at vise data for nulevende personer.

Jeg kan sagtens forstå din fustration og jeg er også igang med at implementere et punkt om databehandling på siden, som beskriver dette mere detaljeret.

Hvis du har forslag til hvordan dette kan løses bedre, er du meget velkommen til at skrive til mig, enten i forummet eller via support@ourtree.dk.

Mvh. Mads
Andrea
18-08-2019 kl. 21:36

Hej Mads
Tak for svar, jeg blev nu ikke meget klogere. Jeg har været inde 5-6 forskellige steder og læse og lovgivning i forbindelse med slægtsforskning, og fået 5-6 forskellige svar, så der blev jeg ikke klogere.
Jeg ved godt at man ikke må have oplysninger om nulevende personer, - men nu er det altså begrænset hvor mange nulevende aner jeg har på 119 år, - så det er hurtigt overset. Jeg bryder mig bare ikke om alle de ? tegn, for mig er det nemlig også historien om personen, - men det må man altså ikke mere.
Jeg venter og ser hvad der sker, og tager det så derfra, - men kunne godt tænke mig at vide hvorfor man gerne må når det er en hjemmeside man opretter med sin slægtsforskning.

Hej Jytte
Brith
25-09-2020 kl. 10:47

Hej Andrea
Ved ikke om det er dig, jeg leder efter, men prøver.
Har du i din slægt Nagel fam. for så har jeg sendt en besked til dig.
Men Brith

Tilføj kommentar